صفحه اصلی اخبار چگونه یک فلزیاب دست ساز بسازیم؟

چگونه یک فلزیاب دست ساز بسازیم؟

30
فلزیاب دست ساز

ساخت فلزیاب دست ساز بصورت گام به گام:

آیا شما یک کاشف فلز هستید؟ آیا هنر تشخیص فلز شما کامل است؟

آیا شما احساس میکنید تشخیص فلز و طلا شما پایین؟ آیا شما می توانید ردیاب های فلزی خود را ایجاد کنید.

آیا می دانید که چگونه یک فلزیاب کار می کند؟

خب، همه این پرسش  ها در این راهنمای گام به گام خواهد بود.در مورد چگونگی ساخت فلزیاب دست ساز 

پاسخ. شما قبلا دسترسی به دانش فلزیابی داشته اید و راهنماییهای رو خوانده اید و احساس می کنید این اطلاعات از قبل موجود است.

اما در اینجا یک نسخه ساده تر و آسان تر از همه برای شما ارائه میدهیم.

علم پشت یک فلزیاب واقعا ساده است و هر کسی می تواند آن را درک کندو راهنمایی آموزشی ساخت فلزیاب دست ساز امروز ما را بخواند. امیدوارم در پایان این مقاله، شما قادر خواهید بود یک فلزیاب ساده خود را که به عنوان واحد ارائه کننده دستگاه فلزیاب بسازید.

همیشه یک استدلال وجود دارد هر کس می تواند حتی مبتدیان با خرید یک قطعه از کار خود بازار کار و شرکت خود را استارت بزند.

از انجا که ساخت فلزیاب نیز سرگرم کننده است شما می توانید به عنوان سرگرمی بهش نگاه کنید.

اصل استفاده در ساخت فلزیاب مغناطیس است.

یک فلزیاب با استفاده از یک سیم پیچ میدان مغناطیسی تولید کند. و هدایت آن به سمت زمین باشد و با یک مدار دیگر قابلیت شنیدن فلز رو به بلند گو وصل نمایید.

شما وقتی سر جستجو گر خود را سیم پیچ ببندید و روی زمین قرار دهید در تماس با شی فلزی دیگر تغییراتی بوجود می آید(در واقع میدان مغناطیسی که در تماس با یک جسم فلزی می آیددر آن مشاهده می کنید) و می توانید ان قسمت را حفر نمایید.

حساسیت یک فلزیاب می تواند به اندازه سیم پیچ که دور جستجو گر نصب کردید داشته باشد.

سه نوع مختلف فلزیاب وجود دارد.

شما با توجه به نیاز کشفتان می توانید ساختمان فلزیاب خود را به اون صورت بسازید.

فلزیاب های تفریحی

فلزیاب های با فرکانس بسیار پایین (VLF) فلزیاب های که رایج استفاده میشود و فقط در مورد هر اثر یا گنجینه های فلزی پنهان در زیر زمین را پیدا می کنید بیشتر جنبه تفریحی دارند.

– فلزیاب های حرفه ای:(PI)

فلزیاب های حرفه ای دارای قدرت بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزیاب ها هستند.

فلزیاب های حرفه ای دارای وزن سنگینی هستند زیرا در آنها به دلیل مصرف زیاد برق از باتری های اسیدی شبیه موتورسیکلت استفاده شده. و معمولا خود دستگاه یا باتری آنها یا هر دوی آنها به کمر شخص بسته می شود.

فلزیاب دست ساز پالسی معروف هستند.

فلزیاب های حرفه ای قدرت تفکیک ندارند و نمی توانند فلزات آهنی را از غیر آهنی جدا کنند و هر فلز یا آلیاژی را ببینند آشکار می کنند. فلزیاب های حرفه ای صفحه نمایشگر یا مانیتور ندارند و بسیار ساده می باشند.

۳- فلزیاب های صنعتی:

از فلزیاب های صنعتی در صنایع مختلف مانند فرش ماشینی-چوب بری و صنایع بسته بندی و کارخانه جات استفاده می شود.

۴- فلزیاب های فرستنده وگیرنده:(TR)

فلزیاب های فرستنده – گیرنده از یک دیسک فرستنده در جلو و یک دیسک گیرنده در عقب دستگاه که معمولا به شکل مربع هستند تشکیل شده اند.

این نوع فلزیاب ها قدرت تفکیک ندارند و فقط برای کشف فلزات بزرگ مانند لوله های آب و توده های بزرگ فلزی طراحی شده اند و به آنها گاهی انبوه یاب گفته می شود.

کار کردن با این فلزیاب ها مشکل بوده و به دلیل دشوار بودن تنظیم دستگاه- خطای زیاد – گم کردن هدف – خطا در تعیین محل دقیق فلز – از استقبال عمومی برخوردار نبوده.

استفاده از سنسورهای مغناطیسی برای شناسایی فلزات در زمین

استفاده از سنسورهای مغناطیسی در شناسایی فلزات در زمین، به عنوان یکی از روش‌هایی که در امور مرتبط با شناسایی فلزات استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنسورها با استفاده از میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط فلزات، فلزات موجود در زمین را شناسایی می‌کنند.

این روش نسبتاً سریع و دقیق است و در بسیاری از حوزه‌هایی که نیاز به شناسایی فلزات دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله در حوزه‌هایی همچون تشخیص زمین‌لرزه، آرایش‌های فلزی در صنایع، و حتی در یافتن اشیا از دست رفته در زمین.

استفاده از لیزر برای تشخیص اشیاء فلزی در اطراف

استفاده از لیزر به عنوان یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته، در بسیاری از زمینه‌های علمی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای این تکنولوژی، تشخیص اشیاء فلزی در اطراف است.

با استفاده از لیزر، می‌توان به راحتی و با دقت بالا، اشیاء فلزی را شناسایی کرد. این تکنولوژی در بسیاری از حوزه‌ها مانند امنیت، انتقال اطلاعات، پزشکی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از لیزر به عنوان یکی از روش‌های حرفه‌ای و دقیق، در کاهش خطاها و افزایش کیفیت تشخیص اشیاء فلزی تاثیر بالایی دارد.

استفاده از فناوری ردیابی موقعیت جغرافیایی برای پیدا کردن فلزات در محیط های باز

فناوری ردیابی موقعیت جغرافیایی به عنوان یک روش نوین در پیدا کردن فلزات در محیط های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، دستگاه‌هایی با قابلیت ردیابی مکانی، موقعیت دقیق فلزات را در محیط‌های مختلف مانند زمین، کویر، جنگل و… تعیین می‌کنند.

این فناوری که در اصطلاح به نام “متال دتکتور” شناخته می‌شود، در حوزه‌های مختلفی مانند فعالیت‌های کشاورزی، شکار و گردشگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این روش در کشف گنجینه‌های باستانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فلزیاب ارزان قیمت برای مبتدیان

 

5/5 - (1 امتیاز)
  • خرید فلزیاب

    چطور یک فلزیاب انتخاب کنم؟

    راهنمای انتخاب فلزیاب از اساسی ترین نکات فلزیاب می باشد. در اینجا شما می توانید برخی از را…
  • فلزیاب

    فلزیاب Explorer SE professional

    فلزیاب Explorer SE professional محصول جدید شرکت مینلب این فلزیاب با بهره‌وری از تکنولوژی ب…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *